Blogia
Un món a ulls de llop

EL Invencible

Autor: Stanislav Lem
Títol original: Niezwyciezony
Traductor: M. Horne y F. A.

És genial, i amb això ho dic gairebé tot. Tal i com em va dir qui m'el recomanà "El Invencible", és com hauria de ser un bon episodi de Star Trek. No sé si el bó de Gene Rodemberry s'hi va inspirar quan començà a escirure les aventures de la Enterprise, però aquí s'hi troben el bó i millor de l'esperit autèntic de la sèrie.

No sé el que em diran els fanàtics de Lem, potser "heretge" directament, pero essent un treky com soc (per molt que renegui sempre que puc) no tinc cap altre remei que veure una mena de Enterprise en la nau "Invencible", també la millor de tota la flota, i a més a més amb una tecnologia totalment aclaparadora que poca cosa li té a envejar a les andròmines que porten els dels pijames.

De fet fins i tot l'argument, o com a mínim l'inici, és molt semblant a un episodi de "Star Trek. The Next Generation". A l'episodi 37 de la primera temporada ara em sembla com si la malaurada "Yamato" fós un homenatje a la "Condor", nau bessona de la "Invencible", és destruïda sense cap remei. En la novela de Lem, la Condor fa temps que va desaparèixer sense deirxar més rastre que un parell de missatges sense cap indici de perill.

I quines possibilitats tenen els de la Invencible? La Condor tenia exactament els mateixos medis i tecnologia i de poc els va servir. Trobaran la Condor? Quins misteris s'amaguen rera aquesta desaparició? Busqueu la resposta al llibre, no us decebrà

0 comentarios