Blogia
Un món a ulls de llop

Esencia Oscura

Esencia Oscura Títol original: The Drawing of the Dark
Autor: Tim Powers
Trad. Rafael Marín
Ediciones Gigamesh, 2000

Ja vaig llegir fa temps que aquest llibre no era pas res de l'altre mon, i es cert.

Ens explica l'assatjament de Viena per les tropes turques de Soleimàn. Una batalla més enllà de tota esperança si no fos pel que s'amaga dins una cervesseria de la ciutat. Un barril molt molt especial de cervessa negra que dona títol al llibre, una mena de versió màgica de la meva estima da Guiness. Al ben mig de la batalla ens trobem amb una multitud de monstres i herois reencarnats directament dels mites com els artúrics, el deus nòrdics i tot el que li vingué de gust al senyor Powers.

La història es coherent, li haig d'admetre, i trobo que les batalles estan ben resoltes. Però, malauradament, li manca la màgia que la seva trama promet. Gairebé a cada paràgraf m'hi trobava amb un aconteixement clarament pensat per deixar-me esmaperdut de la sorpresa però, en canvi, em deixava sempre d'allò més fred.

Tinc armaris i prestatgeries plenes de llibres, però li trobaré un lloc a aquest. No ho faré per que sigui millor que d'altres, mes aviat pel que significa tenir-ne la dedicatòria de l'autor i trobar en llurs pàgines la màxima del meu credo personal:
"No fue el fuego lo que le robó Prometeo a los dioses del Olimpo, sino la cerveza."

Si voleu més informació us invito a visitar la seva ressenya a bibliópolis.

0 comentarios