Blogia
Un món a ulls de llop

Luz

Luz Autor: M. John Harrison
Títol original: Light
Traductor: Rafael Marín

Tal com passa amb les pel.lícules més publicitades, de vegades hom preferiria haver-se trobat amb lo publicitat totalment verge, sense espectatives.

He de dir, doncs, que "Luz" m'ha sorprés molt meny del que m'esperava, molt menys del que em va sorpendre el seu autor en persona a la darrera Hispacón (Xatafi 2003) quan va fer la presentació del llibre. Va dir que el va escriure com per divertir-se que, com si diguéssim, s'hi va pixar de riure. Doncs jo no li acavo de trobar la gràcia ni el divertimento.

És una història amb tres trames. La primera al s.XX protegonitzada per Michael Kearney, un eminent científic bastant amoral i desquiciat, pare pare de les bases teòriques que permetràn, segles enllà, el viatge hiperlumínic per l'espai sideral. Les altres dues ens porten cap al s.XXV amb una noia viu implantada a una nau espacial, prou deshumanitzada ella, i adicte a la realitat virtual que amaga més d'una sorpresa. Tot passa al voltant d'una singularitat astronòmica anomenada "Canal Kefahuchi", que porta de cap a civilitzacions i civilitzacions des que l'univers va fer el seu primer pet.

El llibre m'ha agradat, però molt més per la seva ambientació que no pas per la història que explica. Personalment m'encanta el protagonisme que tenen dos gatets a la trama del s.XX, malgrat que no entenc la motivació del protagonista a fer el que fa (no ho diré pas). A les trames futures, m'agrada molt l'aire místic i llegendari que té el viatge per l'espai, o el que comporta el pilotar una nau-K (ben bé perdre tot el que et fa humà), les sastreries de carn on pots canviar de cos com de roba, on fins i tot poder fer servir cossos d’un sol ús amb tot el que implica.

Mai m’hi havia trobat amb unes descripcions tan properes i digeribles dels metafísics càlculs i repressentacions n-dimensionals necessaris pel viatje i combat hiperlumínic.

No, no està pas malament el llibre, però encara m’hauràn d’explicar un parell de punts de l’argument.

Podeu trobar-ne més informació de "Luz" aquí

0 comentarios