Blogia
Un món a ulls de llop

En defensa d'en Joel Joan

Era 12 de setembre que vaig llegir la següent notícia: Joel Joan assumeix el ’sóc amic d’ETA’ de Xirinacs.

Notícia que vaig haver de llegir com tres cops per veure d’ón treien ells aquesta conclussió. I sí, d’acord, hi ha una frasse d’on POTSER es podria INTERPRETAR això però MAI diu res ni tan sols semblant a:
"Soc amic d’ETA" o "Els d’ETA son companys meus de lluita" o "TOTS els amics d’en Xirinacs són els meus, SENSE excepció, ETA també".

Aquest mateix dia, ell mateix va desmentir-ho taxativament a la web de sobirania i progrés. Cosa que per a mi no calia, però actualment ALGUNS vivim en un estat de contínua sospita que fa que sí que calgui anar-nos justificant a cada pas.

Val a dir que jo MAI vaig dubtar de la opció independentista I pacifista d’en Joel Joan i que n’hauria de caldre quelcom més que un "lapsus lingue" per esdevindre el boc expiatori sospitós dels crims més terribles que es fan i es desfan.

Ja m’agradaria saber qui va ser el periodista, o el medi, que va començar a escampar aquesta cal.lúmnia i, a partir d’ell (o ella) la resta de periodistes s’hi van afegir sense ni tant sols plantejar-se qualcom de tant bàsic com anar a les fonts de la notícia a contrastar-la. Doncs crec que un dels nostres deures com a ciutadans responsables és tenir-los identificats aquestos morruts per deixar-nos enganyar cada dia una mica menys. Per començar jo ja no m’enrefio d’e-notices ni de diarioiberico.

4 comentarios

Lobisome -

D'acord, és un tema quantitatiu i, he d'admetre-ho, de predispossició en contra [de rebre insults ;)]

I tu tranquil, home, mai he dit que tú ho fossis ni ho seràs, al menys mentre no facis teves tu-ja-saps-quines declaracions de gent com Losantos, Aceves i Pío Moa, per exemple.

Diria que pots estar tranquil :P

Javier -

És cert. Llavors, es una cuestió purament quantitativa, no qualitativa.

De totes maneres, sincerament, no se qui te mes impact social a Catalunya (no BCN), si la COPE o el Punt.

Jo no soc el teu enemuc ;)

Javi

Lobisome -

He d'admetre, com a principi, que "els meus" són prou capaços de cometre les mateixes malifetes que els meus contraris, per no dir directament enemics. Ademto també que molt difícilment em queixaré de que a Rajoy el malinterpretin de la manera que dius, per que les òsties que em fan mal són les que em donen a mí o a "els meus". I d'aquestes serà de les que em queixaré.

Ara bé, malgrat que d'orígen podríem sortir de la mateixa situació (COPE vs. Joel Joan i El Punt vs. Rajoy) les conseqüències no s'assemblen en res. I no només per que la COPE tingui més impacte mediàtic que El Punt, sino per que hi ha polítics d'un cert partit amb MOLT de poder que segueixen fil per randa el que es diu cada matí a La COPE. Això marca una diferència MOLT gran.

I encara més, a "els meus" els amenacen amb pressó a la mínima mentre que els meus enemics tenen patent de cors.

Javier -

Lobisome; pero eso pasa con todos; es decir; por ejemplo; si sale Rajoy y dice, "quiero una Catalunya en España", ya sale el Punt diciendo que lo que Rajoy quiere es suprimir los derechos de los catalanes, etc etc etc.

Es decir; que pasa en todos lados; de todas las posibles interpretaciones que tenga una frase, siempre cogeras la más ultra.

Con Rajoy en elplural o el Punt. Con Zapatero en la Razon o en Libertad Digital...y con Joel Joan...

Saludos

Javi