Blogia
Un món a ulls de llop

Aquesta Diada de 2005

Soc relativament nou en això de l'independentisme i, ara per ara, pot molt ben ser que la de l'any passat sigui la darrera vegada que hi vaig a la estàtua d'en Rafael de Casanova a veure-hi la ofrena floral. Aquest any només hi vaig arrivar a assistir a la cerimònia institucional del Parc de la Ciutadella, on m'hi vaig emocionar fins a la plorera i, a estones, vaig sentir profunda vergonya d'ésser català i independentista.

La primera va estar la xiulada a Mayte Martín per cantar flamenco, i a mes a mes en castellà, a l'acte. Jo, que de que em vaig assabentar del tema ja estava en contra de la seva pressència, hi vaig aplaudir per mirar de combatre els xiulets de protesta que es sentien. Estic d'acord amb el xiulaires aquest en que la Diada és una cel.lebració reivindicativa per Catalunya i en català, ara bé, un cop fet lo fet la cantant no té cap culpa de que algú de la organització hagi confós la gimàsia amb la magnèsia. No era el moment ni la manera de protestar.

Per altra part la cerimònia em va resultar un pel allargassada. De la emoció i solemnitat del Cos d'Honors dels Mossos d'Escuadra desfilant devant meu mentre gralles i tambors tocaven Els Segadors va passar a la destrempada i ensopiment de Maria del Mar bonet i la resta fins que Josep Carreras s'hi llançà amb L'Emigrant i, de nou amb Els Segadors, issaren la senyera. Jo hauria anat directament a la issada de bandera, tal qual es va fer, però passant directament de la desfilada a L'Emigrant i que després haguessin fet totes les actuacions musicals i rapsòdiques del mon mundial.

Un cop a casa, tot sentint les notícies de la resta d'actes i successos al voltant de La Diada, vaig tornar a sentir vergonya. Ara per arar no vull tornar a un acte on em senti avergonyit d'anar acompanyat, on em vegi obligat a explicar per qué criden, xiulen i insulten a una gent que no en té de fet cap culpa. Per que tret dets puntuals i especialment intensos com hagués estat un PP portant-li flors a Rafael de Casanova no hi ha CAP justificació per boicotejar l'acte d'aquesta manera. Per que és això el que fan aquestos que tant diuen defensar Catalunya: pur i dur boicot. I passo de parlar de les agressions dels super-independentites als de les JERC al Fossar de les Moreres.

Tot d'una m'informaré de quin va estar l'ambient als actes prop de casa, Cerdanyola del Vallés, i si va estar com m'espero ja tinc la meva Diada de l'any vinent. Que ja n'hi ha prou de que tants conciutadans "abandonem" casa nostra en favor d'una Barcelona que no sempre s'ho mereix.

0 comentarios