Blogia
Un món a ulls de llop

Xarnego, catalanista i d'esquerra

Els meus pares son de Sòria i faig bandera de que tant en català com en castellà s'em noti l'origen. Nascut a Sabadell, Catalunya m'ha acavat seduïnt poquet a poquet des de petit i, per molt que a la família no l'hi fa gaire el pes soc Català (ja ho deia el Molt Honorable Pujol: visc i treballo a Catalunya) i a mes a mes m'hi sento.

A mes a mes, em prenc la política com una responsabilitat democràtica. Soc tan polític com ciutadà, de fet etimològicament parlant són la mateixa paraula: "polític" vé del llatí i "ciutadà" del grec. Es a dir, visc a la meva terra i me l'estimo i res del que li afecta m'és alié.

Respecto l'apolitisme però no el justifico, al menys no gaire. Per molt que passi a una i altra banda de l'espectre polític no admetré mai que doni el mateix que manin uns o els altres. Tinc molt clar que, per que les coses rutllin bé i amb justícia, cal que manin les esquerres (amb matissos potser).

Pel que fa a la meva postura respecte al nacionalisme català, l'abraço de tot cor. No entraré pas en discussions sobre l'independentisme, o "indebendenshishmo" segons en Rajoi, però no som el mateix. No sé si la relació amb el govern central n'ha de ser com si fossim germans o cosins, però de totes totes som el familiar que va una mica a la seva.

M'hi despullo ideològicament devant de tothom per que crec en lo obvi: "hablando se entiende la gente". Accepto tot comentari sempre que vingui amb el mateix tarannà amb que hi escriuré aquí: amb respecte i la ment oberta.

0 comentarios