Blogia
Un món a ulls de llop

Malaguanyat llaç blau

Fa temps, molt de temps, jo em vaig posar un llaç blau contra ETA. Era una altra època, una època en que tothom estava del costat de les víctimes del terrorisme, bàsicament per que no estaven instrumentalitzades encara per cap tendència política. Més concretament, va ser quan els d'ETA van segrestar Miguel Angel Blanco i, després d'un setmana deixant tota Espanya amb l'ai al cor, el van matar.

Tots aquests dies en que ens tenien amenaçats de matar-lo, ben bé tots ens vàrem posar el llacet blau com a signe de repulsa a ETA i amb la esperança de que serviria per remoure les seves conciències i que aconseguiríem alliberar-lo. Aquest llaç, doncs, era patrimoni de tots els que estàvem contra la violència terrorista.

Ara ja no. Ara és un símbol més del PP, igual que la gavina i, malgrat que mirin alguns de dissimular-lo, la sacrosanta "águila de San Juan". I no només per que aquesta manifestació hagi estat convocada pel PP, ans al contrari. El PP ens ha robat un altre símbol per que aquesta manifestació ha estat convocada exclusivament per tensar la corda contra el govern del PSOE, no pas com la resta de manifestacions contra ETA que es fan com a resposta per un atemptat. ho han fet tot agafant-se a una decissió judicial com si fós un clau roent i, per si algú gosa preguntar, et venen amb la excusa de que s'hi manifesten per protestar contra una suposada negociació del govern amb ETA.

No estic pas treient-li al PP el dret a manifestar-s'hi al carrer, malgrat que prou que ens va menyspreuar als que en el seu dia ens vam manifestar contra seu. No, del que em queixo és de que fan trampa. Em queixo de que hagin agafat un altre símbol que era de tots i se l'ha fet seu com si fóssin ells els únics contraris a ETA.

Només em queda la petita satisfacció de veure que l'endemà l'Avui ben bé no parlava d'aquest aquelarre espanyolista, que sigui per bó o per dolent, ens donés la sensació de que nosaltres sí que vivim a un país normal.

0 comentarios